tirsdag 1. april 2008

Rogalandskonferansen


Idag og i morgen er jeg på Rica Maritim, Haugesund. Her arrangeres det årlig konferanse for skolefolk. Temaet er hva følger etter PISA. Jeg har hørt og sett på mange gode presentasjoner. Sandvika vgs. har flere lærere som er i full sving og som vil dele ideer (endelig noen som tenker beyond It's L)og en forsker ved UiB presenterte balansert om ikt og litt om vurdering. Jeg får ikke nok input om vurdering om dagen. Jeg føler det er et minefelt og ansvarsfraskrivelse fra Utdir, fra skole-eier, fra ledelse. Gjennomgangstonen er ikke gjør ditt og ikke gjør datt, men jeg vil gjerne ha mer informasjon og ikke minst spesifikasjon om hva vi egentlig skal gjøre da... Skal vi behandle elevene slik som Theodore Roosevelt gjorde i forholdet til Latinamerika: " Speak softly and carry a big stick" In-put anyone?

Ingen kommentarer: